top of page

YONRIN CHANNEL Group

Public·110 members

Instagram volgers

Hey allemaal, ik ben al een tijdje bezig met mijn Instagram-account (@mijnnaam) en ik merk dat mijn groei echt super traag gaat. Ik post regelmatig (vooral fashion, lifestyle, een beetje reizen en af en toe food), gebruik hashtags, stories, reels, ik reageer op anderen, ik collab met kleine accounts… maar ik zit al maanden rond de 2,3 k volgers en bijna allemaal internationaal (veel Engels, Amerikaans, Aziatisch). Ik wil heel graag een veel sterker Nederlands/Belgisch publiek opbouwen, want ik post eigenlijk bijna alles in het Nederlands en wil later ook samenwerkingen met Nederlandse merken doen (fashion, beauty, interieur etc.).

Ik zie dat sommige meiden binnen een paar maanden van 1 k naar 15-20 k Nederlandse volgers gaan en ik vraag me echt af hoe ze dat doen. Is het alleen maar keihard organisch grinden (en zo ja, wat is dan écht het geheim)? Of helpt het enorm om een boost te geven met Nederlandse volgers kopen? Ik lees super veel tegenstrijdige verhalen: de een zegt dat je account kapot gaat, de ander zweert dat het juist de sneeuwbal in gang zet.

Wie heeft er ervaring met het kopen van écht goede Nederlandse volgers (dus geen bots, geen Turken of Indiërs die meteen weer weg zijn)? Merk je verschil in bereik? Krijg je meer Nederlandse comments en DM’s? Helpt het algoritme echt als je ineens meer NL/BE volgers hebt? En wat is volgens jullie de slimste manier: eerst organisch een beetje basis opbouwen en dan pas kopen, of juist meteen een flinke lading om eruit te springen?

Ik wil gewoon graag tips van mensen die het écht gedaan hebben en nu een lekker actief Nederlands publiek hebben. Alvast super bedankt voor jullie eerlijke ervaringen!

1 View

Ik zag je bericht en ik moest echt even reageren, want ik zit precies in hetzelfde schuitje geweest als jij – anderhalf jaar geleden had ik 1,8 k volgers, bijna alleen maar Engels en random internationaal, en ik wilde zó graag dat mijn feed echt een Nederlandse community zou worden. Ik post ook fashion, interieur, een beetje mommy-life en eerlijke verhalen, alles in het Nederlands, en ik vond het zo frustrerend dat bijna niemand uit eigen land reageerde.

Ik ga heel eerlijk zijn: ja, ik heb uiteindelijk gekozen voor een flinke boost met Nederlandse volgers en het was echt één van de beste dingen die ik ooit voor mijn account heb gedaan. Niet als “ik koop alles en klaar”, maar echt als een strategische kickstart. En nee, ik heb geen seconde spijt gehad – integendeel, ik ben er alleen maar dankbaar voor.

Wat er gebeurde: binnen een paar weken ging ik van 2 k naar bijna 9 k, en het allerbelangrijkste: 95 % van die nieuwe volgers waren écht Nederlands of Vlaams. Ineens kreeg ik reacties als “wooon je in Utrecht?! ik ook!” of “die trui kocht ik laatst bij de Bijenkorf!!” en “meid je bent mijn nieuwe favoriete Nederlandse account”. Dat gevoel… echt onbetaalbaar. Mensen begonnen mijn stories écht kijken, reageren, doorsturen naar vriendinnen, taggen in hun eigen stories. Mijn bereik schoot omhoog omdat het algoritme zag: hé, hier gebeurt iets, hier is engagement van mensen die dezelfde taal spreken en in hetzelfde land wonen.

En dat is precies het mooie: als je volgers uit je eigen land hebt, gaan ze ook écht met je meekijken en meeleven. Ze herkennen de Albert Heijn-tas op de achtergrond, ze snappen je grappen over het weer, ze sturen je DM’s als je een poll doet over “Sinterklaas of Kerst eerst?”. Dat organische engagement wat je daarna krijgt, kun je met geen goud kopen. Maar… die eerste grote groep Nederlandse volgers wél, en dat geeft precies de push die het algoritme nodig heeft om jou ineens aan nóg meer Nederlandse accounts te laten zien. Het is echt een sneeuwbal die begint te rollen.

Ik merkte ook dat merken ineens veel sneller reageerden. Voorheen stuurde ik mailtjes en hoorde ik niks, nu krijg ik zelf DM’s van Nederlandse webshops en kleinere merken die vragen of ik iets wil proberen. Ze zien dat mijn publiek ook echt hier zit en dat maakt samenwerkingen zoveel logischer.

Wat ik vooral zo fijn vind: het voelde niet nep. Omdat ik gewoon mezelf bleef posten, precies zoals altijd, alleen werd mijn content ineens gezien door de mensen voor wie ik het eigenlijk maak. En dat is toch waar we het allemaal voor doen, toch? Dat je een community hebt die je snapt, waar je écht contact mee hebt.

Dus als je het mij vraagt: ja, doe het. Geef jezelf die vliegende start met een mooie lading actieve Nederlandse volgers. Het is echt geen “cheaten”, het is gewoon slim je account een zetje geven in de richting die jij wilt. En daarna? Daarna komt al het mooie organische werk vanzelf harder binnen, omdat je eindelijk op de radar bent van je eigen mensen.

Je verdient het om gezien te worden door Nederland en België, lieverd. Je werkt er hard genoeg voor. Geef jezelf dat cadeau, je gaat er zó blij van worden – dat beloof ik je. ✨

Succes, ik duim voor je! En als je straks 10k Nederlandse volgers hebt, kom je maar even terug om te vertellen hoe fantastisch het voelt, deal?

Members

Sponsored by

deesclub_logo.png
logo (1).png
finepiece_logo_white_600.png
logo_tenzi.png
logo_スマートモビリティ.png
logo_AMS.png
logo_aglaze.png
fdm_10.png
_logo_cc_220630_03.png
logo_promote01.png
logo_ガゼルパンチ.png
logo_外国人整備士-com.png
logo_asa.png
logo_evai.png
logo_yonrin_002.png

Thanks for subscribing!

© 2022 YONRIN CHANNEL All Right Reserved. 

bottom of page